Tiedote koronavirukseen liittyen

Rokotukseen tuleville ajankohtainen tiedote koronavirukseen liittyen:

• Meneillään olevasta koronaviruspandemiasta huolimatta sinun kannattaa huolehtia TBE-rokotussuojastasi ja sen voimassaolosta. Myös influenssalta ja pneumokokin aiheuttamilta taudeilta (kuten keuhkokuumeelta) kannattaa suojautua rokottautumalla nyt syksyn aikana.
  • Olemme tehostaneet merkittävästi henkilökunnan käsihygieniaa sekä tilojen ja tarvikkeiden toistuvaa puhdistamista tehokkailla alkoholipitoisilla puhdistusaineilla.
  • Emme edelleenkään ota rokotettavaksi edes lievästi flunssaisia asiakkaita, jotta muut asiakkaat voivat saapua turvallisin mielin ottamaan rokotuksensa.
  • Hoitajamme ja lääkärimme käyttävät rokotustilanteessa sekä lähikontaktissa aina suojamaskia.
  • Tarjoamme kaikille asiakkaillemme aina mahdollisuuden käsidesin käyttöön rokotuskäynnin yhteydessä.
  • Kosketuskontaktin välttämiseksi desinfioimme maksutapahtumien yhteydessä käytettävät maksupäätteet säännöllisesti, emmekä suosittele käteisen käyttämistä maksuvälineenä.
  • Suosittelemme ensisijaisesti rokotuksen ottamista Punkkibussin ulkopuolella ja lääkäriveneeseen tullessasi lääkäriveneen kansidekillä. Mikäli toivot saavasi rokotuksen Punkkibussin tai lääkäriveneen sisällä, voidaan se toteuttaa kun pidät rokotuksen ajan päällä mukana tuomaasi maskia.  Muista huomioida rokotteen helppo ottaminen pukeutumisessasi (esim. takki ja sen alla t-paita mahdollistavat rokotteen kätevän antamisen olkalihakseen). Pyydämme varotoimena myös välttämään puhumista rokotustilanteen aikana.
  • Mikäli olet yli 70v, tai kuulut perussairautesi vuoksi riskiryhmään koronavirusta ajatellen, ja sinun olisi tarve saada punkkirokote (tehosteaika on menossa umpeen tai uusi rokotusohjelma olisi tarpeen aloittaa), voimme järjestää sinulle rokotusmahdollisuuden omassa autossasi Punkkibussin läheisyydessä (Drive-in vastaanottona), tai yksilöllisen rokotuksen ajanvarauksella.
  • Mikäli punkkibussin tai lääkäriveneen ulkopuolelle syntyy tilapäisesti jonotilanne, suosittelemme pitämään 2 metrin etäisyyttä asiakkaiden välillä.
  • Mikäli saat rokotuksen Punkkibussin ulkopuolella, suosittelemme jäämään 10-15min ajaksi punkkibussin läheisyyteen – tämä on normaali varotoimi/suositus kaikkien rokotusten kohdalla.
  • Voit halutessasi myös konsultoida rokotustarpeestasi suoraan lääkäriämme puhelimitse: 0600-100 33 (klo 10-14 joka päivä).

(Tämän ohjeistuksen laatimisessa konsultoitu virol.prof. Olli Vapalahtea)