Tiedote koronavirukseen liittyen

• Artikkelin kategoria:Yleinen

Rokotukseen tuleville ajankohtainen tiedote koronavirukseen liittyen:

• Meneillään olevasta koronaviruspandemiasta huolimatta sinun kannattaa huolehtia punkkirokotuksestasi (TBE-rokotus) ja sen voimassaolosta. Myös koronataudilta lisäsuojaa antavien pneumokokki -ja mpr-rokotusten ottamista kannattaa nyt harkita.
  • Olemme tehostaneet merkittävästi henkilökunnan käsihygieniaa sekä tilojen ja tarvikkeiden toistuvaa puhdistamista tehokkailla alkoholipitoisilla puhdistusaineilla.
  • Emme edelleenkään ota rokotettavaksi edes lievästi flunssaisia asiakkaita, jotta muut asiakkaat voivat saapua turvallisin mielin ottamaan rokotuksensa.
  • Hoitajamme ja lääkärimme käyttävät rokotustilanteessa sekä lähikontaktissa aina suojamaskia. Suosittelemme, että sinäkin käyttäisit maskia.
  • Tarjoamme kaikille asiakkaillemme aina mahdollisuuden käsidesin käyttöön rokotuskäynnin yhteydessä.
  • Kosketuskontaktin välttämiseksi desinfioimme maksutapahtumien yhteydessä käytettävät maksupäätteet säännöllisesti, emmekä suosittele käteisen käyttämistä maksuvälineenä.
  • Suosittelemme ensisijaisesti rokotuksen ottamista Punkkibussin ulkopuolella. Mikäli toivot saavasi rokotuksen Punkkibussin sisällä, voidaan se toteuttaa kun pidät rokotuksen ajan päällä mukana tuomaasi maskia.  Muista huomioida rokotteen helppo ottaminen pukeutumisessasi (esim. takki ja sen alla t-paita mahdollistavat rokotteen kätevän antamisen olkalihakseen). Pyydämme varotoimena myös välttämään puhumista rokotustilanteen aikana.
  • Mikäli kuulut perussairautesi vuoksi riskiryhmään koronavirusta ajatellen, ja rokotussuojasi on vaillinainen, voimme järjestää sinulle rokotusmahdollisuuden myös omassa autossasi Punkkibussin läheisyydessä (Drive-in vastaanottona), tai yksilöllisen rokotuksen ajanvarauksella.
  • Mikäli punkkibussin ulkopuolelle syntyy tilapäisesti jonotilanne, suosittelemme pitämään 2 metrin etäisyyttä asiakkaiden välillä.
  • Mikäli saat rokotuksen Punkkibussin ulkopuolella, suosittelemme jäämään 10-15min ajaksi punkkibussin läheisyyteen – tämä on normaali varotoimi/suositus kaikkien rokotusten kohdalla.
  • Voit halutessasi myös konsultoida rokotustarpeestasi suoraan lääkäriämme puhelimitse: 0600-100 33 (klo 10-14 joka päivä).

(Tämän ohjeistuksen laatimisessa konsultoitu virol.prof. Olli Vapalahtea)