Tiedote koronavirukseen liittyen

Punkkirokotukseen tuleville ajankohtainen tiedote koronavirukseen liittyen:

• Meneillään olevasta koronavirusepidemiasta huolimatta sinun kannattaa huolehtia TBE-rokotussuojastasi, jotta et TBE-riskialueilla liikkuessasi altistaisi itseäsi puutiaisaivokuumetartunnalle.
  • Olemme tehostaneet merkittävästi henkilökunnan käsihygieniaa sekä tilojen toistuvaa puhdistamista tehokkailla alkoholipitoisilla puhdistusaineilla.
  • Emme ota rokotettavaksi edes lievästi flunssaisia asiakkaita, jotta muut asiakkaat voivat saapua turvallisin mielin ottamaan rokotuksensa.
  • Hoitajamme/lääkärimme käyttää suojamaskia rokotustilanteessa.
  • Tarjoamme kaikille asiakkaillemme mahdollisuuden käsidesin käyttöön rokotuskäynnin yhteydessä.
  • Kosketuskontaktin välttämiseksi hoitohenkilökuntamme hoitaa puolestanne kirjaamiseen liittyvät työt, jotka teemme ulkoilmassa, punkkibussin ulkopuolella. 0lemme tilapäisesti nyt luopuneet myös käteisen rahan vastaanottamisesta.
  • Otamme punkkibussiin rokotettavaksi kerrallaan vain 1-2 henkilöä. Tarjoamme rokotusmahdollisuuden tarvittaessa myös punkkibussin ulkopuolella tai asiakkaan omassa autossa punkkibussin läheisyydessä (ns. drive-in rokotus onnistuu useimmissa rokotuspaikoissamme). Mikäli toivot saavasi rokotuksen Punkkibussin ulkopuolella, niin muista huomioida se pukeutumisessasi (esim. toppatakki ja sen alla t-paita mahdollistaa rokotteen kätevän antamisen olkalihakseen).
  • Mikäli sinulla on tarve aloittaa TBE-rokotusohjelma nyt keväällä, tai saat kutsun tekstiviestillä saapua tehosterokotukseen, olet lämpimästi tervetullut Punkkibussiin (kutsun saa vain osa tehosteen nyt tarvitsevista, jotta jonoa ei rokotukselle muodostu). Pyydämme lisäksi noudattamaan tekstiviestikutsussa annettua saapumisaikaa (kutsutut olemme jakaneet lisäksi pieniin ryhmiin,  jotta kaikki saapuisivat porrastetusti rokotukselle).
  • Mikäli punkkibussin ulkopuolelle tilapäisesti kuitenkin syntyy jonotilanne, suosittelemme pitämään 2 metrin etäisyyttä asiakkaiden välillä.
  • Mikäli olet yli 70v, tai kuulut perussairautesi vuoksi riskiryhmään koronavirusta ajatellen, ja rokotustarpeesi olisi perusteltua merkittävästi kohonneen TBE-riskin vuoksi (olet menossa pitkäksi ajaksi mökillesi esim. Lohjalle, Paraisille, Kustaviin tai Kotkan saaristoon), voimme järjestää sinulle rokotusmahdollisuuden omassa autossasi Punkkibussin läheisyydessä (Drive-in vastaanottona).
  • Mikäli saat rokotuksen Punkkibussin ulkopuolella, suosittelemme jäämään 10-15min ajaksi punkkibussin läheisyyteen – tämä on normaali varotoimi/suositus kaikkien rokotusten kohdalla.
  • Voit halutessasi myös konsultoida rokotustarpeestasi suoraan lääkäriämme puhelimitse: 0600-100 33 (klo 10-14 joka päivä).

(Tämän ohjeistuksen laatimisessa konsultoitu virol.prof. Olli Vapalahtea)